AKTUÁLNĚ / Aktuálně

V Liberci už nemusíte se vším na úřad. Město spustilo novou službu Portál občana
Ilustrační foto. 
Autor / zdroj foto: Envato Elements

Liberec

Neřešte úřední hodiny magistrátu a neztrácejte čas při čekání. Město Liberec spouští nový webový Portál občana, který usnadní obyvatelům Liberce komunikaci s magistrátem. Lidé budou moci jeho prostřednictvím elektronicky podávat formuláře nebo platit poplatky online. Budou mít pod kontrolou své závazky vůči úřadu a získají přehled o podáních a probíhajících nebo už dokončených řízeních. Portál občana tak splňuje další z cílů radnice zlepšit komfort našich občanů při jednání s úřadem.

„Za mě je spuštění portálu zásadním krokem k digitalizaci úřadu a zlepšení servisu pro občany. Po spuštění aplikace Liberec v mobilu tak Liberečané získávají další nástroj k tomu, aby mohli pohodlně a prakticky odkudkoliv komunikovat s úřadem a jednotlivými odbory, což mnoha lidem usnadní řešení běžných problémů, ale třeba i stížností. A pochopitelně i ušetří spoustu času, který někdy třeba museli trávit i čekáním přímo v budově úřadu, na což si stěžovali například během pandemie Covidu. Portál občana je zkrátka další skvělá služba pro veřejnost,“  říká primátor Liberce Jaroslav Zámečník.

Přes prázdniny poběží portál ve zkušebním provozu a na menším počtu uživatelů bude probíhat odladění případných chyb. Během prázdnin bude také vysoutěžena platební brána, která se bude v následujících měsících do Portálu občana implementovat. Od 1. září 2022 pak Portál občana poběží již naostro a postupně do něj budou přibývat nové funkce a online formuláře. Portál občana můžete vyzkoušet již nyní na adrese portal.liberec.cz.

„Chceme občanům usnadnit a urychlit komunikaci s úřadem. Liberečané si budou moct z pohodlí domova v kteroukoliv hodinu vyřídit své záležitosti na úřadě, aniž by se museli dostavit osobně. Velkým bonusem portálu bude platební brána, jejímž prostřednictvím budou moct uhradit závazky vůči městu jednoduše online platební kartou, například poplatky za odpady a za psy," říká Jakub Vytiska, předseda Správní rady Liberecké IS, a.s., která řeší vývoj a implementaci Portálu občana pro město Liberec.

I nadále však lidé budou muset v některých případech přijít na úřad osobně, například žádat o občanské průkazy nebo cestovní pasy. „Liberecký portál tak doplní národní portál, přes který mohou lidé žádat například o výměnu řidičského průkazu nebo o výpis z rejstříku trestů. Městský portál tyto možnosti rozšiřuje o záležitosti spadající do samosprávné působnosti obce a desítky z nich se budou do portálu postupně převádět jako online formuláře," vysvětluje tajemník Magistrátu města Liberec Martin Čech.

Při první návštěvě portál uživatele vyzve k ověření identity. Buď jednoduše přes Identitu občana anebo prostřednictvím datové schránky. Po registraci získají občané přístup do svého osobního účtu, který jim nabízí ucelený přehled o všech provedených i neprovedených platbách či realizovaných podáních. K co nejjednoduššímu používání bude přispívat i automatické vyplňování formulářů ze známých údajů z profilu o občanovi.

Autor / zdroj: Jan Král

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
hanakservis
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.